tisdag 12 november 2013

Digitala Skollyftet - uppgift 2

Dags för uppgift två. "Dela ett eget formulerat personligt kursmål och intresseintrikningar/frågeställningar att ta med genom kursens gång."

Mitt mål för det digitala skollyftet är att
~ få ännu mer tips på hur IKT-verktyg kan användas i klassrummet för att förbättra undervisningen. Jag vill täcka upp olika åldrar och behov.
Jag ska nämligen som förstelärare inom IKT ansvara för ett stort grundskoleområde (en F-9-skola, en grundsärskola 1-9 och en F-6-skola.) Högstadieeleverna har egna datorer, men övriga elever får dela på datorer alternativt iPads och tillgången på dem varierar. Vissa klassrum har Starboards och andra klassrum har kanoner.

4 kommentarer:

  1. Hej Kati! Mina mål liknar dina väldigt mycket. Ska bli kul att ta del av dina idéer, jag har publicerat några av mina på min blogg. Kika gärna in där. Undervisar förvisso i natv-ämnen på gymnasiet, men vissa saker är ju inte ämnesspecifika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in på din blogg. Intressant med wikis!

      Radera
  2. Hej

    Det låter mycket intressant att du vill använda IKT-verktyg med eleverna. Det låter som ett stort jobb att vara ansvarig för just IKT på så många olika skolor och nivåer. Jag har ingen padda och vet ingenting om Starboards men det är säkert spännande med båda två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är många jag ska hjälpa med utvecklandet av IKT i klassrummet. Ett spännande uppdrag!

      Radera