tisdag 26 november 2013

Digitala Skollyftet - uppgift 3

Uppgift nr 3 inom det Digitala Skollyftet lyder - "Besvara, kommentera eller bearbeta andra kollegors kursmål och frågor".

Jag har under några veckors tid läst bloggar lite då och då. Jag har tyvärr varit dålig på att kommentera, så där får jag skärpa mig. Det går fort och jag vet själv hur roligt det är att få respons.

Det har blivit en hel del bloggläsande och några blogglänkar har jag faktiskt spridit till ämneslärare på min skola. "Steal with Pride, Share with Joy", eller hur? Sprida kunskaper vidare, inspirera och inspireras.

Jag har i alla fall blivit inspirerad. Någon blogg handlar om IKT i förskolan, en annan om hur man bäst undervisar nyinflyttade elever, vissa om flippade klassrum och andra om Wikis. Det finns så mycket kunskap och uttrycket "Sharing is Caring" gäller verkligen i det utvidgade kollegiet. Vilken tur att vi är lärare just nu, när den digitala utvecklingen i skolan är på frammarsch och vi vill arbeta och utvecklas tillsammans.

2 kommentarer:

  1. Jag är barnsligt förtjust i Dela-kulturen och vad det betyder för ett kollegialt lärande. Inspiration, information, goda råd och experthjälp finns att tillgå överallt och hela tiden om man så vill. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt en bonus för alla lärare och bara ett par tangenttryck borta.

      Radera