fredag 9 maj 2014

SETT-mässan

Igår fick jag chansen att åka på SETT-mässan. Det var trevligt att få spendera en hel dag med några av sina kollegor och få inspiration.

Min kollega Linda Haim höll ett mini-föredrag om projektet "Body Mind and Soul". Ett projekt som mynnade ut i att eleverna skapade egna bloggar. Jag deltog själv i projektet med en klass och jag tror att det här är något vi kommer att arbeta med flera gånger.

Sedan fick jag chansen att lyssna på Helena Kvarnsell som pratade om hur IT är ett bra hjälpmedel att komma närmare eleverna. "Det handlar inte om IT egentligen" hette mini-föredraget. Använd Skype för att kommunicera med elever som är hemma av olika anledningar, bygg med hjälp av Minecraft är exempel på vad Helena tog upp.

Dagen avslutades med att jag fick lyssna på Cecilia Härsing, som även hon arbetar inom Eskilstuna kommun, när hon pratade om språkundervisning utan bok. Det var väldigt roligt att ta del av hur Cecilia arbetar. Jag arbetar själv mycket utan bok, så att bygga på idébanken var verkligen givande. Att kombinera Garageband med grammatik - kan ju bli hur kul som helst!

En mycket rolig och inspirerande dag som jag gjorde en iMovie om i bussen på väg hem från Kista till Eskilstuna. Nu gäller det att hitta godbitarna från SETT att dela med sig av till kollegiet på Djurgårdsskolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar